Žádné "betonové" pojištění "proti všemu" neexistuje. Vždy tam bude nějaká "skulinka", nějaká možnost, že se stane "něco" co pojistka krýt nebude. S rostoucím množstvím smluv sice množství těchto "bílých míst" klesá, ale vždy jich tam dost zůstane. Navíc roste celkové pojistné, které se potom může směle "srovnávat" s výší splátky úvěru. Problém je v tom, že čím "širší" smlouva, tím více možností pro různé pojistné podvody (samy pojišťovny je odhadují na 15 %) a tak se zase musí někde "přiškrtit", což bohužel postihuje i "správné" klienty, ale jinak to prostě nejde. Je naprosto přirozenou vlastností lidí, že když tuší, že se "řítí do problémů", tak že se tomu snaží vyhnout třeba tak, že se "na poslední chvíli" pojistí. Proto rizikovost lidí v "dobrovolných" pojištěních je vyšší, než by odpovídalo průměru v populaci.
Sám jsem pracoval pár let v pojišťovně a tak jsem měl možnost do tohoto oboru nahlédnout tak trochu "zevnitř" a musím říct, že ze všech těch výluk a záludností pojistných podmínek jsem docela "otrávený". Sám mám uzavřené jen "pojištění za škodu občana z činnosti v běžném občanském životě" u České pojišťovny. I to má (jako každé pojištění) své "díry", ale za 360 Kč za rok mi připadá, že toho nabízí docela dost (celkové krytí až 3,5 mil). Dneska stojí, tuším 372 Kč. Něco podobného nabízejí i jiné pojišťovny (Allianz, Kooperativa) a to i levnějši (tuším od nějakých 120 Kč), ale (aspoň donedávna) jen k pojištění domácnosti.
Díky těmto zkušennostem bych si dovolil poradit, aby pokud stejný produkt nabízí více pojišťoven za plus mínus podobných podmínek, má smysl si ho uzavřít u té, kde již nějaký produkt máš. V případě pojistné události toto totiž může fungovat jako "páka". Jednoduše řečeno, pokud není s plněním spokojen klient s ročním pojistným v desítkách (nebo ještě lépe ve stovkách) tisíc za všechny smlouvy dohromady, je k němu přistupováno naprosto odlišně, než ke klientovi "s jednou životkou a povinným ručením". To že za souběh více (i různých) smluv je možné získat o něco výhodnější podmínky už je jenom takový "nepodstatný bonbónek". Ale tohle jistě zná každý kdo pracuje v nějaké firmě. Velkému odběrateli se klidně vezme zpět neprodané zboží z loňské kolekce, neúčtuje dopravné, zaplatí část (nebo celé) nákladů na reklamu, atd. Ano, je to nespravedlivé, ale svět je nespravedlivý
Banka nejspíš bude tak jako tak chtít při uzavření úvěru, aby jsi měl nějaké životní pojištění. Některé banky to vyžadují striktně, některé poskytnou nižší úrok. Doporučuji čistě rizikové pojištění (bez rezervotvorné složky), protože nemá smysl "spořit" peníze s předpokládaným zhodnocením 2-4 % (mínus 15 % daň) a zároveň si ty samé peníze půjčovat na 5 a více procent.
Pojištění denní dávky při pracovní neschopnosti - záleží na individuální volbě. Je třeba mít na paměti, že po 1 roce (při kareční době 2 měsíce tedy po 10 měsících) výplata skončí - a hotovo.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.